niedziela, 9 grudnia 2012

pasiasty szal

 Zaczęłam szal w taki wzorek. Wprawdzie już go sprułam i zaczynam od nowa ale ktoś mnie prosił o wzór więc zamieszczam. Tylko nie wiem skąd mam ten wzór więc trudno mi podać autora:( A leci to tak:
Te ząbki na dole są z tego wzoru wzór przerobiłam nim 6 rzędów a dalej jest tak:
1 rz. 2x/, 3p, n, 2x/, 2p, n,2x\, n, 3p, 2x\
3 rz. 2x/, 2p, n, 2x/, n, 4p, n, 2x\, n,  2p, 2x\
5 rz. 2x/, p, n, 2x/, n, 6p, n, 2x\, n, p, 2x\
7rz. 2x/, n, 2x/, 8p, n, 2x\, n, 2x\
9 i 11 rz. p, n, 2x\, n, 3p, 2x\, 2x/, 3p, n, 2x/, n, p
13 rz. 2p, n, 2x\, n, 2p, 2x\, 2x/, 2p, n, 2x/, n, 2p
15 rz. 3p, n, 2x\, n, p, 2x\, 2x/, p, n, 2x/, n, 3p
17 rz. 4p, n, 2x\, n, 2x\, 2x/, n, 2x/, n, 4p
 objaśnienia moich znaczków:
2x/ - 2 oczka prawe razem pochylone na prawo
2x\ - 2 oczka prawe razem pochylone na lewo
n - narzut
p - oczko prawe
2p - 2 oczka prawe
3p - 3 oczka prawe itd
Rzędy parzyste robimy lewymi oczkami
Po brzegach zrobiłam po każdej stronie po 3 prawe oczka, w rzędach nieparzystych po tych 3 oczkach dawałam jeszcze narzut i wtedy zamiast np. w 1 rzędzie przerobić 2x/ to przerabiałam 3x/ żeby wyrównać ilość oczek i to samo na końcu.
Jejku, sama nie wiem czy to dobrze wytłumaczyłam. Jakby co to pytajcie. A teraz wracam do nadrabiania tego co sprułam:) 
 

2 komentarze:

  1. Szkoda,że go sprułaś, ładnie sie prezentuje ten kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się spodobał. Sprułam i zrobiłam od nowa bo tamten był za wąski czy za szeroki (już nie pamiętam co to było). Pozdrawiam :)

      Usuń