wtorek, 11 września 2012

Cukinia w curry





Cukinie rosną jak na drożdżach i czasem zanim się spostrzegę to są wielgaśne, że nie wiadomo co z nimi zrobić. Wymyśliłam, że zamarynuję w curry. Odczekałam ze 2 tygodnie, spróbowałam, posmakowało więc zamieszczę przepis i sama zrobię jeszcze kilka słoików. 

1 litr wody,
1 szklanka octu,
1,5 szklanki cukru,
2 łyżki soli,
2 łyżki curry,
liść laurowy, ziele angielskie, gorczyca (można dać czosnek i chrzan)
Zalewę zagotować i ostudzić. Cukinie obrać, wyciąć nasiona, pokroić w kawałki, wsypać do słoików. Jeśli ktoś lubi to może dać marchewkę w plasterki i seler pokrojony jak zapałki. Ostudzoną zalewą zalać cukinię i pasteryzować 15 minut.
Mam nadzieję, że posmakuje tak jak mnie i mojej rodzince:)

2 komentarze:

  1. bardzo ciekawy przepis! dzięki ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak samo robię duże ogórki, które do kiszenia już nie bardzo się nadają

    OdpowiedzUsuń